Kestävä kasvu puhuttaa European Economic Experts’ Forumissa

[Tiedote] ePressi
Julkaistu: 04.04.2014 klo 08:21
Julkaisija: Kumppania Oy

Suomen Nuorkauppakamarit järjestää Euroopan Nuorkauppakamarien toimeksiannosta Euroopan ensimmäisen European Economic Experts’ Forumin Helsingissä 25. huhtikuuta. European Economic Experts’ Forum (EEEF) vastaa eurooppalaisen talouspolitiikan kysymyksiin. Mistä Eurooppa löytää yhteisiä keinoja kestävään talouskasvuun jatkossa? Onko kasvu realistista? Mitä konkreettisia tekoja on tehtävissä yritysten, valtioiden tai kolmannen sektorin yhteistyötä lisäämällä?

Englanninkielinen tapahtuma kerää talousvaikuttajia Suomesta ja Euroopasta pohtimaan kestävää kasvua johtajuuden, yrittäjyyden ja kasvun moottoreiden näkökulmasta. European Economic Experts’ Forum on kaikille avoin ja veloitukseton.

– Eurooppalainen talouspolitiikka elää turbulenttisia aikoja. Tavoitteenamme on yhdistää yrityselämän, valtion ja yhdistysten toimijat ja luoda keskustelun kautta aloitteita, joilla kestävä kasvu on mahdollista Euroopassa, kertooIrene Lamberg, Suomen Nuorkauppakamarit ry:n puheenjohtaja 2014.

Tapahtuman panelistit edustavat laaja-alaisesti eurooppalaista johtamis- ja yrittäjyystietämystä. Puhujiksi ovat jo lupautuneet Paul Bessems Hollannin New Organisational Thinking -instituutista, Virosta Browserbiten toimitusjohtaja Kaspar Loog ja Tarton yliopiston tutkija Liina Joller. Suomalaista tietotaitoa forumissa edustavat muun muassa europarlamentaarikko Sirpa Pietikäinen, CxOMentorsin toimitusjohtaja Toni Hinkka, Jyväskylän yliopiston tutkijatohtori Mari Suoranta ja Great Place to Work®in toimitusjohtaja Mona Rundberg.

– European Economic Experts’ Forum on syntynyt Euroopan Nuorkauppakamareiden puheenjohtajien aloitteesta. Suomen Nuorkauppakamarit yhtenä Euroopan suurimmista jäsenmaista sai kunnian järjestää ensimmäisen tapahtuman. Yhteistyökumppaniksemme valitsimme Suomen Ekonomiliiton, Irene Lamberg valottaa tapahtuman taustaa.

European Economic Experts’ Forum järjestetään Olympiaterminaalissa Silja Symphonylla. Tilaisuus alkaa omakustanteisella verkostoitumislounaalla klo 11. Virallinen osuus alkaa klo 12. Tapahtuma edeltää Suomen Nuorkauppakamarien vuosikokousta, joka järjestetään 25.–27. huhtikuuta.

Lisätietoja:

Suomen Nuorkauppakamarit ry