Suomen Nuorkauppakamareilla maailman parasta kasvua ja kehitystä

Tiedote.
Julkaistu: 03.12.2014 klo 21:47
Julkaisija: Suomen Nuorkauppakamarit ry

Suomen Nuorkauppakamareiden viestinnän kehitysohjelma palkittiin maailman parhaana kasvuun ja kehitykseen tähtäävänä ohjelmana kansainvälisen kattojärjestön JCI:n maailmankokouksessa Saksan Leipzigissa viime viikonloppuna.

Suomen Nuorkauppakamarit ry uudisti strategiansa vuonna 2012 ja samassa yhteydessä yhdistyksen viestintä valittiin keskeiseksi kehityskohteeksi palvelemaan muutosprosessia.

Vuosien 2013 ja 2014 aikana Suomen Nuorkauppakamarien viestinnän kehitysohjelma on sisältänyt pitkän ja lyhyen tähtäimen suunnitelmat kohderyhmälähtöisen strategisen sisällön ja jakelukanavien kehittämiseen. Muutokset näkyvät muun muassa uusituissa konseptoiduissa digitaalisissa ja printtimediaratkaisuissa sekä mediasuhteiden kehittämisessä.

– Kestävä johtajuus, yhteiskuntavastuu ja kansainvälisyys ovat meidän tärkeimmät lippulaivamme, kun kehitämme yhteiskuntaa ja johtajuutta. Viestinnän kehitys on varmistanut sen, että uusi strategiamme on nopeasti jalkautunut läpi kolmetasoisen järjestömme ja meidät on nostettu näissä teemoissa valtakunnallisesti asiantuntevaksi keskustelu- ja yhteistyökumppaniksi niin median kuin sidosryhmien keskuudessa, iloitsee viime vuonna puheenjohtajana toiminut ja kehitysohjelmaa vuonna 2012 käynnistänyt Henna Väätäinen.

Suomen Nuorkauppakamarit kilpailivat vahvojen nuorkauppakamarimaiden, mm. Japanin tasa-arvo-ohjelman ja Yhdysvaltojen kasvustrategian kanssa Best National Growth and Development Program -sarjassa.

– Viestintä on pitkäjänteistä, määrätietoista ja johdonmukaista tekemistä, jota ilman ei voi johtaa menestyksekkäästi. Kun arkipäivän viestintä on linjassa strategian kanssa sekä ajalliset ja taloudelliset painotukset oikeissa asioissa, niin oikeansuuntainen kehitys seuraa vääjäämättä, sanoo viime vuoden viestintäjohtajana toiminut Ville Järvenpää.

Suomen Nuorkauppakamarit jatkavaa edelleen viestinnän määrätietoista kehittämistä. Ensi vuonna, 2015, järjestön toiminnassa ja viestinnässä korostuu yhteiskuntavastuun kantaminen niin yksilöiden kuin yhteisöjenkin tasolla.

Lisätietoja:

Kehitysohjelmasta