Nuorkauppakamarit metsästävät intohimoisia yrityksiä

Intohimoinen yritys 2016 -kampanjassa etsitään sataa Suomessa toimivaa intohimoista yritystä. Savonlinnan Oopperajuhlien koordinoima Inspired in Finland -yhteisö haluaa näin vaikuttaa suomalaisen työelämän nousuun. Suomen Nuorkauppakamarit vastaa hankkeen operatiivisesta toteuttamisesta.

Intohimoinen yritys 2016 tarjoaa yrityksille mahdollisuuden tuoda esiin intohimonsa yritystoiminnassa. Sata intohimoista yritystä saa sparrausta Innovaatiorahoituskeskus Tekesiltä. Lisäksi yritykset saavat Intohimoinen yritys 2016 -tunnuksen sekä näkyvyyttä yhteisön eri kanavissa. Kampanjan päätteeksi kymmenen intohimoisinta yritystä esitellään 16.4.2016 pidettävässä päätöstapahtumassa.

– Me tiedämme, että Suomi on pullollaan intohimoisia yrityksiä ja tarinoita, joita ei ole vielä kuultu.Inspired in Finland -yhteisö haluaa etsiä ja nostaa esiin intohimoisia yrityksiä, koska me uskomme, että jaettu intohimo monistuu. Me uskomme, että intohimoiset yritykset luovat Suomeen kasvua ja hyvinvointia, kertoo Savonlinnan Oopperajuhlien festivaalijohtaja Jan Strandholm.

Operatiivisesta toteuttamisesta vastaavan Suomen Nuorkauppakamarit ry:n kansallinen puheenjohtaja Mervi Vuorinen näkee hankkeen positiivisena tapana nostaa esille intohimoisesti toimintaansa suhtautuvia yrityksiä. – Mielestäni Intohimoinen yritys 2016 -hanke on positiivinen tapa nostaa esille yrityksiä ja yrittäjyyttä. Hankkeen toteuttaminen on meille nuorkauppakamarilaisille hieno mahdollisuus vaikuttaa yhteiskuntaan. Suomalainen yritys- ja työelämä tarvitsee positiivisia esimerkkejä, Vuorinen kertoo.

Kampanjan ensimmäinen vaihe on käynnissä 20.1.–18.3.2016. Tänä aikana toimitettujen ilmoitusten joukosta kirjoitetaan sata intohimoista tarinaa, joita jaetaan kampanjan verkkosivuilla, sosiaalisessa mediassa sekä sidosryhmien sähköisissä medioissa. Mukaan kampanjaan pääsee ilmoittamalla yrityksen mukaan Inspired in Finland -hankkeen verkkosivuilla.

Lisätietoa Intohimoinen yritys 2016 -kampanjasta sekä Inspired in Finland -hankkeesta ja osallistumisohjeet osoitteesta www.operafestival.fi/fi/iif.

Kampanjan kuvat ovat ladattavissa osoitteesta www.operafestival.fi/fi/Inspired-in-Finland/Intohimoinen-yritys-2016/Medialle/Kuvapankki

Lisätietoja:

Elna Jokinen
Kansallinen projektipäällikkö
Suomen Nuorkauppakamarit ry

**

Savonlinnan Oopperajuhlien koordinoimassa Inspired in Finland -yhteisössä ovat mukana seuraavat yritykset: Accenture, Ahlström Capital, Andritz Oy, Finnair Oyj, Fortum Oyj, Gasum Oy, OP ja Sanoma Media. Intohimoinen yritys 2016 –kampanjassa mukana ovat lisäksi Perheyritysten liitto, Innovaatiorahoituskeskus Tekes ja Suomen Nuorkauppakamarit ry, joka vastaa hankkeen operatiivisesta toiminnasta.