Kansainvälinen JCI Challenge-tapahtuma valtaa Hämeenlinnan 12.-14.6.

Liikunnan riemua, uusia kansainvälisiä ystäviä ja hauskaa yhdessä tekemistä ei tarvitse hakea kesäkuussa kovin kaukaa. JCI Challenge on leikkimielinen seikkailukilpailu, jossa kisataan hyvän asian puolesta. Tapahtuma on tunnustettu myös nuorkauppakamarimaailman huipulla sillä nuorkauppakamarin maailmanpuheenjohtaja Pascal Dike kunnioittaa tapahtumaa käynnillään. Tapahtuman koko tuotto lahjoitetaan JCI Nothing But Nets -ohjelmalle.

Kansainvälisyyttä ja liikuntaa rennoissa merkeissä

JCI Challenge järjestetään nyt jo kuudetta kertaa. Kaksipäiväiseen tapahtumaan osallistuminen ei edellytä kesäkuntoa tai osallistumista sitä seuraavaan Eurooppa-kokoukseen, vaan takaa iloisen menon ja uusia kansainvälisiä jc-ystäviä. Joukkueet ja lajit kerrotaan paikan päällä, joten riittää, että osallistujat saapuvat paikalle. Luvassa ei ole luksusta, vaan paino on verkostoitumisessa ja yhdessä tekemisen meiningissä.

Edelliset tapahtumat järjestettiin Maltalla ja Turkissa, joten olosuhteet muuttuvat dramaattisesti tällä kerralla. Tapahtumassa edetään jalkapatikassa tai vaihtelevin kulkuneuvoin paikasta toiseen ja matkalla suoritetaan tehtäviä tai lajeja. Hämeenlinnassa Aulangon maisemat tarjoavat runsaasti mahdollisuuksia erilaisiin aktiviteetteihin. Hämeen linna kuuluu luonnollisesti mukaan ohjelmaan.

JCI Challengeen saapuu kolmisenkymmentä nuorkauppakamarin jäsentä ympäri maailmaa urheilemaan ja verkostoitumaan hyvän asian puolesta. Ulkomaalaisille osallistujille riittää sulateltavaa Suomen luonnossa ja suomalaisissa urheilulajeissa eukonkannosta kirkkovenesoutuun, kesän hyttysissä ja keskiyön auringossa.

Hyvän asian puolesta

Liikunnan ja verkostoitumisen lisäksi tapahtumalla on vakavampi sanoma. Osallistujat keräävät rahaa YK:n Nothing But Nets -ohjelmalle, jonka kanssa kansainvälisellä nuorkauppakamarilla on yhteisprojekti. Osa osallistumismaksusta lahjoitetaan suoraan ohjelmaan ja osallistujat keräävät esimerkiksi joukkorahoituksen ja lahjoitusten kautta varoja. Nothing But Nets -ohjelmassa kerätään varoja Malariaa levittävien hyttysten pistoilta suojeleviin malariaverkkoihin. Ohjelma tähtää Malarian poistamiseen maailmasta ja se on jo saavuttanut erittäin merkittäviä tuloksia.

Kansainvälisille osallistujille kattaus on varmasti ainutlaatuinen, mutta myös suomalaisille nuorkauppakamarilaisille on tarjolla harvinaista herkkua. Tapahtuman palkitsemistilaisuuteen tiistaina 14.6. tulee mukaan myös Nuorkauppakamarin maailmanpuheenjohtaja, nigerialainen Pascal Dike sekä Nothing But Nets –ohjelman johtaja Christopher Helfrich.

Tampereella järjestettävä Eurooppa-kokous tuo tuhansia kamarilaisia Suomeen ympäri maailmaa 16.-20.6.2016. Sen yhteydessä järjestetään runsaasti muita, suomalaista kulttuuria esitteleviä tapahtumia. Myös JCI Challenge on mukana oheisohjelmatapahtumana. Ja mikäs sen mukavampaa kuin jatkaa uusien jc-ystävien kanssa Eurooppa-kokouksen huumaan!

Lisätietoja tapahtumasta

projektipäällikkö Lotta Hanski, Havis Amandan Nuorkauppakamari – Helsinki ry