JCI Challenge keräsi 380 malariaverkkoa sairauden riivaamille alueille

Kesäkuun 12 – 14 päivä JCI Challenge kokosi yhteen nuorkauppakamarilaisia 13 eri maasta kolme päiväiseen urheilulliseen hyväntekeväisyystapahtumaan. Tällä tapahtumalla onnistuttiin keräämään yli 3300 Euroa YK:n ruohonjuuritason Nothing But Nets -kampanjaan malarian hävittämiseksi. Kampanjassa kerätään hyönteismyrkyllä kyllästettyjä hyttysverkkoja suojelemaan lapsia ja perheitä malarian vaivaamilla alueilla. Yhden tälläisen verkon valmistus, toimitus, jakelu ja käytön opettaminen maksaa 10 dollaria.

DSC_0123Ranskan, Maltan ja Turkin jälkeen kuudes JCI Challenge pidettiin Hämeenlinnassa. Osallistujat suorittivat useita erilaisia tehtäviä sisältäen perinteisiä suomalaisia urheilulajeja kuten eukonkanto ja kirkkovenesoutu. Osallistujien piti myös löytää erilaisia maamerkkejä ja luontokohteita, kuten Hämeen Linna, Hämeenlinnan kansallinen kaupunkipuisto ja sen näköalatorni. Pitkän haasteellisten tehtävien täyttämän päivän jälkeen osallistujat pääsivät myös suomalaiseen saunaan. Kansainvälisen Nuorkauppakamariorganisaation, JCI:n, puheenjohtaja Paschal Dyke sekä Hämeenlinnan Apulaiskaupunginjohtaja Juha Isosuo olivat mukana palkintoseremoniassa.

13461222_10154862942512506_854202132_oJCI Challenge on ennakko-ohjelma nuorkauppakamarien Eurooppakokoukselle (JCI European Conference), joka kokoaa liki 2000 aktiivista nuorta aikuista ympäri maailmaa Tampereelle keskustelemaan positiivisen ja kestävän muutoksen aikaan saamiseksi omissa yhteisöissään.

Lisätiedot ja kuvat:

JCI Challenge 2016 projektipäällikkö Lotta Hanski, lohanski@gmail.com