Energiaa ja uusia mahdollisuuksia Nuorkauppakamarista

Olen Katja Makkonen Keski-Uudenmaan Nuorkauppakamarista. Kamariurani alkoi vuonna 2014, jolloin osallistuin hetken mielijohteesta START-koulutukseen. Huomasin töistä kotiuduttuani tuttavani statuspäivityksen, jossa hän mainosti tapahtumaa. Olin jo jonkin aikaa miettinyt kaipaavani jotain uutta. Pitkän työuran samalla työnantajalla tehneenä mutta uusia työtehtäviä saaneena huomasin etsiväni jotakin myös henkilökohtaiseen, vapaa-ajan elämääni.

START-koulutus teki vaikutuksen ja mukana olleet henkilöt. Kehitimme koulutuksessa uuden projektin, jota myös aloimme aktiivisesti työstämään. Projektia emme saaneet päätökseen mutta oma aktiivisuuteni lähti heti käyntiin. Saman vuoden vaalikokouksessa hain jäsenyyttä ja hallitusvirkaa. Vuosi 2015 tuli vietettyä omasta mielestäni parhaalla paikalla näin uuden jäsenen silmin eli sihteerinä. Vuoden ollessa puolivälissä hakeuduin DP-virkaan ja tänä vuonna saan ylpeänä edustaa kamariamme puheenjohtajana.

Olen aina ollut tekevä ja innostuva. Vuonna 2014 otin heti Joulupuu-projektipäällikön pestin itselleni. Seuraavana vuonna toimin kamarimme tärkeimmän varainkeruutapahtuman Jokamiehen Markkinat projektipäällikkönä ja olin toistamiseen Joulupuu keräyksen projektipäällikkönä. Lisäksi olen saanut työstää useita erilaisia materiaaleja seuraajia ajatellen.

Nuorkauppakamariharrastus on saanut minut ajattelemaan uusia mahdollisuuksia ja verkostoituminen monien kymmenien muiden kamarilaisten kanssa ympäri Suomea on tuonut lisäpotkua elämääni. Sitä kuulee usein miten ihmisten vuodet vierivät kunnes yht’ äkkiä herää toteuttamaan jotain vuosia aiemmin haaveeksi jäänyttä. Itselleni kamaritoiminta on aktivoinut sisäisen opiskelijani uudelleen. Aloitin tradenomiopinnot viime syksyllä työn ja kamarin ohella ja aivan mielettömällä draivilla ovat opinnot edenneet, koska valmistun jo keväällä 2017.

Oletteko kuulleet lausahduksen JUST ACT? Se on juuri näin. Tekemällä saa aikaiseksi ja voi myös onnistua 😉

Katja Makkonen

Keski-Uudenmaan Nuorkauppakamari