Kiekkolegenda kannustaa nuoria johtajia olemaan hyvänä esimerkkinä

Vuoden Nuori Johtaja 2015 -kilpailu on käynnissä. Kilpailun suojelijana toimii itse jääkiekkolegenda Raimo ”Raipe” Helminen. Upean uran jääkiekon parissa tehnyt huippujääkiekkoilija toimii nykyisin valmentajana.

– Johtaja on esimerkkinä toisille. Johtamisessa on tärkeää, että on itse innostunut asiasta. Mikään ei tartu niin hyvin kuin innostus. Ei ole mitään yhtä oikeaa tapaa johtaa hyvin. On lukuisia tapoja, miten voi johtaa hyvin, joten ole oma itsesi johtajana, Raipe kannustaa.

Kilpailuun voi ehdottaa ketä tahansa alle 40-vuotiasta johtajaa, joka toimii vastuullisesti ja esimerkillisesti. Vuoden Nuori Johtaja johtaa organisaatiotaan päämäärätietoisesti ja kestävällä tavalla. Hän kantaa vastuun sekä asioista että ihmisistä. Vuoden Nuori Johtaja on johtaja isolla J:llä, ja innostaa joukkueessa tavoittelemaan huippusuorituksia.

Kestävä johtajuus on Vuoden Nuori Johtaja 2015 -kilpailun teema. Kilpailulla halutaan kannustaa nuoria hakeutumaan johtotehtäviin ja kehittämään työelämässä tarvittavia kestävän johtamisen taitoja. Hakuaika kilpailuun päättyy 13.9.

– Vuoden Nuori Johtaja -kilpailulla edistetään ja tehdään tunnetuksi hyvää johtajuutta, joka perustuu elinikäiseen oppimiseen, päämäärätietoiseen tekemiseen ja vastuun kantamiseen. Kilpailu luo meille kaikille suomalaisille kestävän johtajuuden esikuvia ja nostaa esiin tulevaisuuden johtamismalleja, joissa huomioidaan päätösten ja toiminnan kokonaisvaikutukset, toteaa vuoden 2015 Suomen Nuorkauppakamarit ry:n kansallinen varapuheenjohtaja ja kilpailun tuomariston puheenjohtaja Mervi Vuorinen.

Jos tunnet nuoren johtajan, joka toimii kestävän johtajuuden periaatteiden mukaisesti, houkuttele ja ilmoita hänet mukaan kilpailuun. Kuka tahansa voi ilmoittaa ehdokkaan kilpailuun nopeasti ja vaivattomasti osoitteessa www.nuorijohtaja.fi/ilmoita.

Suomen Nuorkauppakamarit ry on järjestänyt Vuoden Nuori Johtaja -kilpailun vuodesta 2007 alkaen. Kilpailun pääyhteistyökumppani on Teknologiateollisuus ry. Kilpailussa palkitaan myös Teknologiateollisuuden Vuoden Nuori Johtaja. Kilpailun yhteistyökumppaneita ovat myös CxO Mentor, Experis, yritysvastuuverkosto FIBS, Taloudellinen tiedotustoimisto ja Suomen Ekonomit.

Lisätietoja:
Niina Hämäläinen