Loistava tulevaisuus toi uusia senaattoriarvoja

minnaliisaMinnaliisa ”Minttu” Vehkala Hämeenlinnan Nuorkauppakamarista on ollut Nuorkauppakamarin jäsen vuodesta 2005 lähtien. Hän on ollut erittäin aktiivinen niin omassa kamarissaan, alueella, kansallisella tasolla kuin kansainvälisestikin. Hänellä on takanaan kuusi virkaa omassa kamarissaan, kolme aluevirkaa ja yksi kansallisen tason päällikkövuosi. Kantakortista löytyy 10 kansainvälistä kokousta ja huikeat 40 kokousosallistumista kotimaassa.

Erityisen kunnostautunut hän on debatin saralla, eikä tämän naisen kanssa kannatakaan lähteä kiistelemään. Paitsi aikoinaan kansainvälisesti menestyneen debattijoukkueen jäsen, hän on erittäin kokenut debatoinnin kouluttaja ja tuomari jopa kansallisella ja kansainvälisellä tasolla.

Hän on ollut merkittävä tukija omassa kamarissaan erityisesti nuoremmille jäsenille. Oman puheenjohtajavuotensa jälkeen hän on tukenut uusia puheenjohtajia innostamalla ja kannustamalla. Hänen valoisa luonteensa ja huumorintajunsa eivät jätä ketään kylmäksi.

matti-syksyn-mtop
Kuva (c) Tyyliniekka.fi

Matti Airaksinen Pirkanmaan Nuorkauppakamarista on ollut erittäin aktiivinen koko JC kamariuransa ajan. Tämä henkilö on toiminut kahden kamarin hallituksessa. Hän on toiminut alueellisella ja kansallisella tasolla, ollut Keskusliiton jäsen ja eri viroissa sekä alueellisella että kansallisella tasolla. Hän on aktiivisesti painottanut kamarin tarjoamia verkostoitumismahdollisuuksia, innostanut jäseniä ja koejäseniä osallistumaan kokouksiin ja tapaamaan uusia ihmisiä. Hän on omalla esimerkillään kannustanut muita jäseniä nostamaan kamarin toiminnan täysin uudelle tasolle ja vahvistanut uskoa tulevaan lopetusuhan alla oleville kamarille luomalla jotakin uutta ja mullistavaa.

Tämä henkilö on erityisesti kunnostautunut koulutustoiminnassa. Hän osallistui ensimmäiseen kouluttajakouluun vuonna 2006 ja on ollut siitä lähtien hyvin aktiivinen ja pidetty kouluttaja. Siitä lähtien hän on kouluttanut säännöllisesti alueellisissa ja kansallisissa koulutuksissa, ja vieraillut kouluttamassa naapurikamareissakin. Tämä henkilö on nähty yli 20 aluekokouksessa, yli 15 kansallisessa kokouksessa ja 2 kansainvälisessä kokouksessa. Tämä henkilö on aikanaan käynnistänyt omien sanojensa mukaan “pienen, helpon projektin”, joka päätyi kansainväliseksi uutissensaatioksi (Positiivinen Talousuutinen).

jussi-korpelaJussi Korpela
Porin Nuorkauppakamarista on ollut erittäin aktiivinen koko kamariuransa ajan toimien useissa eri tehtävissä omassa kamarissaan, alueellisella ja kansallisella tasolla. Hänen ehdoton vahvuutensa on ihmisten innostaminen ja hän onkin omalla esimerkillään saanut monet koejäsenet ja jäsenet innostumaan kamaritoiminnasta ja heittäytymään uusiin haasteisiin. Hän on hyväntuulisuuden perikuva, jonka seurassa ei milloinkaan ole tylsää.

Hän on toiminut meistä monelle tukijana, apuna ja tuonut hymyn silloinkin kun ollut vaikeampaa. Täällä on paljon ihmisiä, joita tämä henkilö on koskettanut. Tämä tuhansien tarinoiden mies kantaa sisällään yhtä suurinta jc-sydäntä, mitä olen omien jc-vuosieni aikana nähnyt.

Senaattorit ovat ansioituneita nuorkauppakamarilaisia, joille Junior Chamber International -maailmanjärjestö on myöntänyt senaattoriarvon. Senaattoreina he saavat mahdollisuuden osallistua nuorkauppakamarin ja Suomen Senaatin toimintaan myös täytettyään 40 vuotta.