Nuoret mukana johtajien työpäivässä Tuhat nuorta johtajaa -kampanjassa

Nuoret ympäri Suomen pääsevät seuraamaan johtajien työpäivää Tuhat nuorta johtajaa -kampanjassa tällä viikolla (8.–12.5.). Hanke huipentuu marraskuussa, jolloin on saatettu yhteen tuhat nuorta ja johtajaa.

Tuhat nuorta johtajaa on valtakunnallinen kampanja, jonka tavoitteena on tuoda yhteen tuhat nuorta ja johtajaa kokemaan ja oppimaan, millaista on tämän päivän johtajuus. Kampanja on suunnattu 18-24 -vuotiaille toisen asteen tai korkeakoulun opiskelijoille. Tuhatta nuorta johtajaa hakevat yhteistyössä Suomen nuorkauppakamarit, Kauppakamarit ja YES-verkosto.

– Nuoret pääsevät seuraamaan yhden päivän ajaksi johtajan todellista työpäivää – rutiineja, henkilöstöhallintoa, päätöksentekoa. Nuorelle päivä tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden nähdä, mitä johtajuus tarkoittaa ja millaisia taitoja työelämässä tarvitaan. Johtaja puolestaan ohjaa omalla esimerkillään urapolkunsa alussa olevaa nuorta. Verkostoituminen voi poikia tulevaisuudessa esimerkiksi harjoittelu- tai kesätyöpaikan, kertoo kampanjan projektipäällikkö Terhi Metsola Suomen nuorkauppakamareista.

Tällä viikolla Tuhat nuorta johtajaa -hanke pilotoidaan kahdentoista nuorkauppakamarin alueella ympäri Suomea. Mukana on 150 nuori-johtaja-paria. Tavoitteena on löytää marraskuun kampanjaviikolle (13.–17.11.2017) yhteensä tuhat paria.

– Haastamme kaikki johto- ja esimiestehtävissä olevat tarjoamaan ainutlaatuisen kokemuksen nuorille. Johtaja voi toimia nuorelle päivän mentorina ja työelämän neuvonantajana. Päivä tarjoaa oivalluksia sekä nuorelle että johtajalle. Haku marraskuun kampanjaviikolle on jo käynnissä! kannustaa projektipäällikkö Metsola.

Lisätietoja:

Terhi Metsola