Nyt ei enää pärjätä vähemmällä, vaan pitää osata myydä uusilla tavoilla

Aalto-yliopiston myynnin johtamisen professori Petri Parvinen luennoi 5.9.2014 Kuusankoskitalolla aiheesta Myynnin kehitys 2015–2020.

Parvisen mukaan myynnin ja myymisen kehityksessä korostuu seuraavan viiden vuoden aikana viennin rooli, koska kansantaloutemme tarvitsee sitä. Samalla painopiste siirtyy yksittäisiin tarjouspyyntöihin vastaamisesta kohti aktiivista, resurssit yhdistävissä konsortioissa tapahtuvaa yhdessä myymistä.

Kymenlaaksossa teollisuus on hallinnut vahvasti yritysmaailmaa. Nyt yritysten tulee kilpailussa pärjätäkseen olla ketteriä, reagoida nopeasti, passata menestyjiä ja vetää säännöt minimiin. Maalaisjärkeä pitäisi myös käyttää ja antaa nuorille lisää vastuuta. Suomalaisille itsemääräämisoikeus on tärkeää, mutta toisaalta myyntityötä on hyvä lähteä suunnittelemaan tarkkojen sääntöjen ja selkeä työn avulla.

Kouvolan Nuorkauppakamari tuo Parvisen Kouvolaan

Parvinen on lennokas ja karismaattinen puhuja, joka kertoo Kouvolan luennolla oman näkemyksensä menestyksekkääseen myyntiin.

”Parvinen tietää, mistä puhuu, koska hän on aktiivisesti mukana monien eri alojen yritysten myynnin kehittämisessä”, kertoo Lotta Frimodig Kouvolan Nuorkauppakamarista. ”Parvinen on myös Suomen metsäyhdistyksen hallituksen puheenjohtaja, joten hän tuntee Kouvolan seudulla ajankohtaisen metsäalan.”

Parvisen luento järjestetään Yrittämisen ILO- ja Kymikontakti-tapahtumien yhteydessä perjantaina 5.9.2014 klo 9.00–10.00 Kuusankoskitalolla. Yksittäiset liput maksavat 59 €, mutta opiskelijat pääsevät mukaan 29 €:lla ja useamman lipun ostajille on tarjolla pakettihintoja. Ilmoittautuminen luennolle päättyy 4.9. osoitteessa www.kymikontakti.fi.

Lisätiedot: Projektipäällikkö Lotta Frimodig, Kouvolan Nuorkauppakamari, puh. 040 508 1982