Projektiuutisia kentältä: Yhdesä yrittämäsä – eloisampi Loimaa

Nuorkauppakamarit ympäri Suomen tekevät yhteiskunnallisesti vaikuttavaa toimintaa. Tämänkertainen esimerkki on Loimaalta. Sen kertoo projektipäällikkö Tuija Näre,:

Loimaan kaupunki on toiminut vahvana yhteistyökumppanina Loimaan Seudun Nuorkauppakamarin kanssa. Päätimme lähteä ideoimaan iltamaa yhdessä heidän kanssaan valmiin esityksen sijaan. Esittelimme ideoitamme tapahtumasta kaupungille ja saimme heiltä sparrausapua, jonka kautta iltama muuttui suppeasta yrittäjien glögi-illasta Loimaan vahvojen vaikuttajien ideointi-illaksi. On selvää, että meillä kaikilla on yhteinen tavoite saada ihmiset liikkeelle ja mukaan tapahtumiin sekä lisätä Loimaan seudun vetovoimaisuutta. Tästä syntyi tapahtuma Yhdesä Yrittämäsä.

Illan aikana Loimaan seudun vahvat vaikuttajat ideoivat yhdessä:

• Millä keinoin voisimme jokainen vaikuttaa yhteiseen tavoitteeseen
  • Millaisia tapahtumia sekä tempauksia kaivataan
  • Miten hyödyntää paikallista yrittäjyyttä ja saada ihmiset pysähtymään Loimaalla
  • Miten tuoda esille seudun laajat palvelut sekä harrastusmahdollisuudet ja hyvät kulkuyhteydet

Mitä kamarille jäi käteen?

Meidän kamari, paikalliset toimijat, yhdistykset ja muut tahot pääsivät tutustumaan toisiinsa sekä verkostoitumaan ja kertomaan ajatuksiaan yhteisen tavoitteen saavuttamiseksi. Syntyi mahdollisia yhteistyökumppanuuksia sekä laaja skaala ideoita, millä tavoin kehittää Loimaan Seudun vetovoimaisuutta.

Teimme itsemme näkyväksi Loimaan Seudun vahvana vaikuttajana sekä nappasimme itsellemme jo kaksi ideaa, jotka aiomme toteuttaa vuoden 2017 aikana. Ja kyllä, ehdottomasti yhteistyössä muiden kanssa.

Saimme iltamasta vain positiivista palautetta ja uusi ideointi-iltama toivottiin järjestettävän uudelleen jo keväällä! Selkeästi sytytimme kipinän toimia enemmän yhdessä ja yhteistyössä ja meidän tulee viedä tätä toimintaa aktiivisesti eteenpäin.”

Lue lisää Loimaan Seudun Nuorkauppakamarin sivulta >