Suomen Senaatin hallituksen puheenjohtajaksi psykologi

Suomen Senaatin hallitus valittiin 19.–21. elokuuta Hangossa pidetyssä vuosikokouksessa. Puheenjohtajaksi valittiin Paula Holtari Lappeenrannan Nuorkauppakamarista.

Paula Holtari työskentelee aluejohtajana Psycon Oy:ssä, jossa hän on myös osakas sekä hallituksen jäsen. Holtari on koulutukseltaan psykologi, ja haluaa tuoda Suomen Senaattiin osaamisensa sekä yksilöllisten valmiuksien hyödyntämisessä että johtamisen kehittämisen näkökulmien eteenpäin viemisessä. Suomen Senaatti on perustettu 1962, ja tämän historian aikana järjestöllä on ollut kaksi naispuheenjohtajaa ennen Holtaria.

Hallitus koossa

Hallituksen jäseniksi valittiin Teijo Virtanen Porin Nuorkauppakamarista, Mike von Wehrt Vihdin Nuorkauppakamarista ja Jenni Rajahalme Suomen Nuorkauppakamareista, missä hän toimii varapuheenjohtajana. Hallitukseen kuuluu myös edellisen vuoden puheenjohtaja Jani Närhi Hangon Nuorkauppakamarista. Senaatin puheenjohtajan erityisavustajaksi kutsuttiin Hanna-Kaisa Koivisto (Lahden Nkk), varapuheenjohtajan erityisavustaja Tiia Sucksdorff (Turun Nkk), viestinnästä vastaava Petteri Peltovuori (Metropolin Nkk) sekä talouspäällikkö Osmo Soinio (Turun Nkk).

Senaatin hallituksen kokouksiin kutsutaan myös kansainvälisten asioiden sanansaattajaksi Euroopan Senaatin puheenjohtaja Asko Männistö (Kalajokilaakson Nkk) sekä alueleaderit Teemu Levomäki (Loimaan Nkk, alue A), Saara Liukkonen (Mikkelin Nkk, alue B), Kari Ojala (Jyväskylän Nkk, alue C) ja Matti Nevalainen (Ylä-Savon Nkk, alue D).

Painopisteenä toiminnan kehittämisen mahdollistaminen

Paula Holtarin johtamana Senaatti haluaa mahdollistaa Nuorkauppakamareille yhä parempaa toimintaa, sillä se vie sekä jäsenistön yksilöinä kehittymistä että yhteiskuntaa eteenpäin. Tästä toiminnasta hyvänä esimerkkinä on Senaatin palkitsema PopUp Turku –projekti, joka laajenee Nuorkauppakamarin toimesta myös muille paikkakunnille aktivoimaan elinkeinoelämää. Suomen Nuorkauppakamarit ja Suomen Senaatti ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jonka tarkoituksena on tiivistää voimia entisestään yhteisen tulevaisuuden rakentamiseksi.

Paula Holtari on toiminut Nuorkauppakamarissa vuodesta 2002 lähtien, ja hän on saanut ansioistaan ainaisjäsenyyden. Perhettä voi kokonaisuudessaan kutsua järjestöaktiiviseksi, sillä myös puoliso Jami Holtari on toiminut puheenjohtajana, joskin Suomen Nuorkauppakamareissa.

Lisätiedot:

Suomen Senaatti – JCI Senate in Finland ry
puheenjohtaja Paula Holtari
paula.holtari@suomensenaatti.fi
Suomen Senaatti – JCI Senate in Finland ry
Suomen Senaatti perustettiin vuonna 1962. Yhdistyksen jäsenet koostuvat Suomen Nuorkauppakamarit ry:n toiminnassa ansioituneista, yleensä yli 40-vuotiaista entisistä nuorkauppakamarien jäsenistä, joille Junior Chamber International –maailmanjärjestö on myöntänyt senaattoriarvon. Yhdistys kuuluu maailmanlaajuiseen JCI Senate International Inc. -järjestöön.

Suomessa nuorkauppakamarin senaattoreita on noin 1380. Suomen Senaatin pääasiallinen tehtävä on tukea ja auttaa paikallisia nuorkauppakamareita ja edistää niiden toimintaa. Yhdistys edistää jäsenistönsä keskinäistä toimintaa ja verkostoitumista. Senaatti on myös vahva elinkeinoelämän suhdetoimintajärjestö.

www.suomensenaatti.fi