Tuottavaa Ideaa haetaan jälleen – kilpailun suojelijana Kotipizzan Tommi Tervanen

Tiedote.
Julkaistu: 05.04.2017 klo 12:26
Julkaisija: Suomen Nuorkauppakamarit ry

Suomen Nuorkauppakamarit etsivät vuoden Tuottavaa Ideaa. Kilpailussa etsitään uusia, tuottavassa käytössä olevia ja innovatiivisia bisnesideoita kolmessa sarjassa. Vuonna 2017 kilpailun suojelijana toimii Kotipizza Group Oyj:n toimitusjohtaja Tommi Tervanen. Kilpailuun voi ilmoittautua huhtikuun loppuun saakka.

Tuottava Idea -kilpailun tavoitteena on lisätä yrittämisen arvostusta Suomessa, tuottaa yhteiskunnalle uusia bisnesideoita sekä nostaa menestystarinoita esille. Uusien innovaatioiden myötä syntyy yritystoimintaa sekä työllisyyttä.

Tuottava Idea -kilpailun suojelijana toimii vuonna 2017 innovatiivinen, rohkea ja täydellä sydämellä yrittäjiä luotsaava Kotipizza Group Oyj:n toimitusjohtaja Tommi Tervanen. Kotipizza on tunnettu rohkeudestaan ja vastuullisuudestaan. Tästä kertoo muun muassa ensimmäisenä pizzaketjuna maailmassa saatu MSC-ympäristömerkki. Kotipizzan missio on tehdä maailmasta parempi paikka pizza kerrallaan. Tuottava Idea -kilpailun suojelijana Tervanen haluaa lisätä yrittämisen arvostusta ja korostaa innovatiivisuuden merkitystä yritystoiminnassa.

Kilpailussa etsitään uusia, korkeintaan kolme vuotta vanhoja, jo tuottavassa käytössä olevia bisnesideoita. Kilpailussa on kolme sarjaa: yritys-, yhteiskunta- ja palveluliiketoimintasarjat. Osallistua voi mikä tahansa tuotteeseen, palveluun, tuotantomenetelmään, liikeideaan tai muuhun yritystoimintaa edistävään toimenpiteeseen liittyvä idea. Arviointikriteerejä ovat muun muassa idean uutuusarvo, innovatiivisuus, idean toteuttaminen tuottavassa käytössä, kestävän kehityksen huomioiminen sekä idean skaalautuvuus ja kansainväliset mahdollisuudet. Kilpailussa valitaan neljä aluevoittajaa sekä kansallinen voittaja.

Vuonna 2017 kilpailun voittaja saa logonsa New Yorkin Times Squarelle sekä pääsee soittamaan Nasdaq Helsingin kaupankäynnin aloituskelloa SuomiAreenan päälavalle heinäkuussa. Kilpailu on käynnistynyt ja siihen voi osallistua huhtikuun loppuun saakka.

Lisätiedot:

Ville Hanski