Työelämän sisäpiirissä

SAMUEL ROSSI ON NUORESTA IÄSTÄÄN HUOLIMATTA EHTINYT LUODA URAA. ROSSI TUNNETAAN INSTAGRAMIN SILOPOSKISUSANNANA, MUTTA HÄN ON ENNEN KAIKKEA YRITTÄJÄ JA SARJAOPISKELIJA.

SAMUEL ROSSIN, 25, Siloposkisusanna-tilillä on lähes 30 000 seuraajaa Instagramissa. Hänen vaimonsa Aino Rossi eli Uino Aino on Suomen tunnetuimpia muotibloggaajia.

– Kun kävelemme kaupungilla, meidät monesti tunnetaan ja pysäytetään jopa yhteiskuvaa varten, Samuel Rossi kertoo.

Tällaisten seuraajamäärien eteen on tehty töitä. Silti Rossi kutsuu somevaikuttajuuttaan harrastukseksi; se, mitä näemme Instagramissa, on vain yksi osa Rossin elämää. Samuel Rossi on nimittäin nuoresta iästään huolimatta ehti-nyt luoda kiinnostavan uran ja päässyt mukaan isoihin juttuihin. Hän on muun muassa perustanut oman esteettisen klinikan ja ollut mukana perustamassa yhtä suurimmista kotimaisista turvayhtiöistä. Keväällä 2019 lanseerataan uusi tv-kanava INEZ, jonka perustajista Ros-si on yksi.

– Moni ikäiseni on joko luonut ura-polkua työskentelemällä tai on nyt 25-vuotiaana valmistumassa opiskeltuaan kauan. Olen itse tehnyt nämä molemmat, ja se on oppisopimuskoulutuksen ansiota.

Rossi on elävä esimerkki siitä, että koulutus, jossa saa yhdistää työnteon ja opiskelun, on tehokas tapa edetä uralla. Ja Rossi todella on opiskellut – nyt meneillään on peräti kolmas erikoisammattitutkinto Rastorilla. Tuotekehitys-työn erikoisammattitutkintoa edelsivät yritysjohtamisen erikoisammattitutkin-to (nyk. johtamisen ja yritysjohtamisen erikoisammattitutkinto) ja turvallisuus-valvojan erikoisammattitutkinto.

– Polku tähän pisteeseen on ollut raskas, mutta työskentelyn ja opiskelun yhdistäminen on ollut Rastorin kautta helppoa ja olen erittäin tyytyväinen koulutuksiin ja niiden tuomiin urakehityksiin! Voin helposti sanoa, että olen varmasti Suomen ’numero yksi’ oppisopimuskoulutuksen puolestapuhujana.

Luo uraa ja hanki samalla virallinen todistus osaamisestasi. Rastorilla kehität osaamistasi käytännönläheisesti työn ohessa. Kysy myös mahdollisuutta oppisopimuksella opiskeluun. Rastor.fi

TEKSTI LIINA HURRI