Vuoden Nuori Johtaja -kilpailu käynnistyy 1.8.

Suomen Nuorkauppakamarien vuosittainen Vuoden Nuori Johtaja -kilpailu alkaa 1.8.2020. Vuoden Nuori Johtaja -kilpailun tavoitteena on nostaa esiin taitavia, korkeintaan 40-vuotiaita nuoria johtajia ja kannustaa nuoria hakeutumaan johtotehtäviin sekä kehittymään johtajina. Valittava henkilö on esimerkki tulevaisuuden työelämätaitojen sekä eettisyyden soveltamisesta johtajuudessaan. Suomen Nuorkauppakamarit ry on järjestänyt kilpailun vuodesta 2007 lähtien. Viime vuonna voittajaksi valittiin Sari Nevanlinna Helsingin Satama Oy:stä.

Kuka tahansa voi ehdottaa kilpailuun esimerkillistä nuorta johtajaa (syntymävuosi 1980 tai myöhemmin) ehdotusaikana 1.8.-30.9.2020. Ehdotukset tehdään kilpailun www-sivujen kautta osoitteessa www.nuorijohtaja.fi. Esituomarointi tapahtuu heti ehdotusajan jälkeen ja voittajan valitsee asiantuntijaraati, joka koostuu kilpailun kumppaneiden nimeämistä johtajuuden asiantuntijoista. Kilpailussa menestyneille on tittelin lisäksi luvassa myös loistavia palkintoja itsensä kehittämiseen, pääyhteistyökumppani VIA Groupilta.

Voittaja palkitaan yleisölle avoimessa tilaisuudessa, joka järjestetään keskiviikkona 18.11.2020 Helsingin keskustassa.

Kilpailun suojelijana toimii tänä vuonna VIA Groupin perustaja ja toimitusjohtaja Tero J. Kauppinen. Hän on toiminut kolme vuosikymmentä kansainvälisenä liikkeenjohdon konsulttina ja hänet on nimetty suurten pörssiyhtiöiden toimesta kahden eniten suomalaiseen johtamiseen vaikuttaneeksi gurun joukkoon. Hän on myös kirjoittanut lukuisia artikkeleita ja kirjoja johtamisesta, mm. Ihmisosaaja onnistuu (Otava, 1998), Navigoiva johtaminen (2. painos Otava, 2001) ja Arvojohtaminen (2002), Johtamisen johtaminen (2006), Johtamisen PELIKIRJA (2013), Johtamispelin VOITTAMINEN (2014).

Lisätietoja kilpailusta ja ehdotukset Vuoden Nuoreksi Johtajaksi:

www.nuorijohtaja.fi

Sosiaalinen media:

www.facebook.com/nuorijohtaja, www.instagram.com/nuorijohtaja

Kansallinen kilpailupäällikkö: Henri Ahlqvist, henri.ahlqvist@jci.fi, 040 775 6581

Nuorkauppakamari on kansainvälinen alle 40-vuotiaiden jäsentensä kehittymis- ja johtamiskouluttautumisjärjestö sekä kontaktiverkosto. Suomen Nuorkauppakamarit ry kehittää yhteiskuntaa ja johtajuutta paremman tulevaisuuden turvaamiseksi. Suomen Nuorkauppakamarit ry on perustettu vuonna 1957. Varsinaisia jäseniä noin 2 500 ja yhdessä alumnien kanssa muodostamme n. 5000 hengen verkoston Suomessa. Globaalisti Junior Chamber International toimii 115 maassa, yli 200 000 jäsenen voimin.