Brändit ja tavoitteet kohtaavat kumppanuuksissa

NUORKAUPPAKAMARITOIMINNAN VAIKUTTAVUUS NOJAA HYVIIN KUMPPANUUS- JA SIDOSRYHMÄSUHTEISIIN. YHDESSÄ OLEMME ENEMMÄN.

Nuorkauppakamareilla on Suomessa vuosittain yli 1500 yhteistyökumppania, jotka mahdollistavat vaikuttavan toiminnan yli 1000 projektissa.
– Parhaita innovaatioita ja makeita asioita syntyy silloin, kun eri taustoista tulevat ihmiset saatetaan yhteen, sanoo Finnair-konsernin brändi-, markkinointi- ja asiakasuskollisuusjohtaja Johanna Jäkälä.

Finnair-konsernin brändi-, markkinointi- ja asiakasuskollisuusjohtaja Johanna Jäkälän mielestä yhteistyö on tärkeää tavoitteiden saavuttamiseksi.

Yhdessä tekeminen tuo aina uutta näkökulmaa.
– Hyvän kumppanuuden lähtökohtia on kaksi: tavoitteiden ja brändien arvomaailmojen tulee kohdata. Olennaista on, että kaikilla osapuolilla on selkeä winwin-tilanne ja toiminnan strategia taustalla, sanoo Jäkälä.
Kansainvälinen yhteistyö on erittäin tärkeää.
– Suomi on pieni maa, mutta olemme vahvoja yhdistäessämme brändejämme kumppanuuksissa yhteisten tavoitteiden saavuttamiseksi.
Kumppanuudessa on kysymys ihmisten välisestä yhteistyöstä.
– Kun on hyvät tyypit molemmilla puolilla, niin alkaa tapahtua. On tärkeää, että kumppanuus kehittyy ja uutta näkökulmaa syntyy. Hyvien yhteistyösuhteiden vaaliminen on tärkeää. Joskus kumppanuus kestää vain tietyn strategisesti tärkeän ajanjakson. Tämänkin jälkeen on tärkeää huolehtia yhteistyösuhteista.

Finnair on ollut Suomen Nuorkauppakamareiden ja Viron maailmankokouksen yhteistyökumppani vuodesta 2017. Yhteistyöhön on kuulunut mm. markkinointitempauksia Eurooppa-kokouksissa, Aasian maiden kokouksissa sekä maailmankokouksissa.
Yhteistyö huipentuu Tallinnan maailmankokouksen koittaessa.
– Nuorkauppakamari on globaali järjestö, jonka kanssa yhteistyö antaa Finnairille mahdollisuuden kohtaamisiin ihmisten kanssa ympäri maailman. Yhteistyömme on ollut paljon brändimarkkinointia. Tottakai olisi hienoa myös, että mahdollisimman moni tulisi Helsingin kautta Tallinnaan, kertoo Jäkälä.
TEKSTI: JENNI RAJAHALME