Haku kansainvälisten palkintojen tuomariksi on alkanut!

Kiinnostaako näköalapaikka muiden maiden nuorkauppakamaritoimintaan? Hae nyt kansainvälisten palkintojen (EC / WC) palkintotuomariksi, jossa pääset arvioimaan vuoden 2018 parhaita projekteja ja henkilöitä. Tehtävässä näet loistavan katsauksen muiden maiden kamaritoiminnasta, joka voi olla hyvinkin erilaista kuin Suomessa.

Mitä tuomarointi käytännössä tarkoittaa:

– Palkintojen tuomarointi tapahtuu itsenäisesti verkossa jci.cc:n kautta eikä edellytä osallistumista EC/WC kokouksiin.
– Jokainen tuomari saa luettavakseen n. 5-10 hakemusta yleensa 1-2 palkintoluokasta, jotka hän pisteyttää annettujen kriteerien ja oman näkemyksensä mukaan. Aikaa tuohon kuluu n. 1-2 tuntia per hakemus.
– Eurooppa-tason palkintojen arviointiaika on huhtikuun puolesta välistä huhtikuun loppuun ja  ja Maailma-tason palkintojen syyskuun lopusta lokakuun puoleen väliin, jolloin tuomarien täytyy itsenäisesti hakemukset arvioida. Tarkemmat aikataulut ilmestyvät myöhemmin tänne  https://jcieuropeblog.blogspot.com/p/events-and-deadlines.html

Mitä edellytettään palkintotuomarilta:

– Haemme ensisijaisesti henkilöitä, jotka voivat toimia tuomarina molempien (EC ja WC) kokousten hakemusten arvioinnissa. Mutta vois myös hakea vain toisen kokouksen palkintotuomariksi.
– Hakijalta edellytetään kohtuullista kokemusta JCI-toiminnasta, hyvää englannin kielen lukutaitoa sekä mahdollisuuksia resursoida aikaa palkintojen tuomarointiin.

Miten voi  hakea kansainvälisten palkintojen palkintotuomariksi?

– Tee lyhyt vapaamuotoinen hakemus otsikolla ”Miksi juuri minä olen hyvä valinta kansainvälisten palkintojen palkintotuomariksi”. Kerro hakemuksessa kielitaidostasi, JC-kokemuksestasi sekä kuvaa mahdollisuutesi resursoida aikaa palkintojen tuomaroinnille.
– Lähetä sitova hakemus osoitteeseen hannu.jarvimaki@jci.fi 28.1.2019 mennessä. Ilmoita hakemuksessa haetko tuomariksi Eurooppa- vai Maailmankokoukseen vai molempiin. Liitä hakemukseen kantakortti. Lisätietoja antaa kansallinen palkintopäällikkö 2019 Hannu Järvimäki, puhelin 0503670862.

Hakuaika on 8.1-28.1.2019

Päätökset tuomareiden valinnoista (2-3 henkilöä) tehdään keskusliiton kokouksessa helmikuussa, jonka jälkeen asiasta informoidaan tarkemmin kaikille hakijoille.