N

Kehitysteemat ja -projektit 2020

Kokeilukulttuurin luominen

 width=Nimi: JCIFI Podcastit
Projektin vetäjä: 1 kpl
Tiimiläiset: 2-3 kpl
Kesto: 1.5.-15.8.2018
Kontaktihenkilö: Ellimaija Ahonen

Kuvaus: Paljon hehkutettu, monelle täysin tuntematon? Mistä syntyy maailman paras harrastus? Lähdetään kertomaan toiminnastamme Podcastien avulla! Strategiset kehitysohjelmamme tarjoavat loistavan viitekehyksen ajattelua rikastaville oivalluksille, rohkeutta pursuaville irtiotoille, koukuttaville tarinoille, iskeville henkilökuville. Etsimme jäsenistöstä tekijöitä, joiden intohimona on herätellä ihmisiä ja oppia vaikuttavia viestinnän keinoja. Napit korville – Sarasvuon aamulenkkien korvaaja tulee täältä!

Ilmoittaudu mukaan: Tiimi täynnä.

Kansainvälinen vaikuttaminen

 width=Nimi: JCI Finland kokousasut
Projektin vetäjä: 1 kpl
Tiimiläiset: 2 kpl
Kesto: 1.5.-15.8.2018
Kontaktihenkilö: Michaela Palmberg

Kuvaus: Raikas mutta rohkea? Pohjoismaisen klassinen ja tyylikäs? Suomalaiset liikkuvat maailmalla isoina delegaatioina boostaten vaikuttavaa nuorkauppakamaritoimintaamme. Team Finlandian valikoimista löytyy jo hupparia ja pikee-paitaa, mutta business-koodiin sopivat yhtenäiset asut puuttuvat. Kotelomekot, pikkutakit, taskuliinat…Päästä oma sisäinen muotisuunnittelijasi irti ja lähde mukaan ideoimaan ja toteuttamaan Suomi-delegaatiolle sopiva kokoustyyli. Näin vahvistamme Suomi-brändiämme kansainvälisillä kentillä entisestään!

Ilmoittaudu mukaan: Tiimi täynnä.

 width=Nimi: World Cleanup Day 15.9.
Projektin vetäjä:
Tiimiläiset: 6 kpl
Kesto: 9.4.-30.9.2018
Kontaktihenkilö: Michaela Palmberg

Kuvaus: Haluatko luoda suhteita yhteiskunnan eri sektoreihin ja samalla tehdä maailmasta siistimmän paikan? Tai ehkä suunnitella projektin verkkosivuja tai markkinointia? Oletko verkostovelho tai supermyyjä tai haluatko kehittyä näillä osa-alueilla? Nyt on siisti mahdollisuus monien alojen osaajille! World Cleanup Day on YK:n kestävän kehityksen tavoitteisiin linkittyvä tempaus, joka tarttuu globaaliin ongelmaan. Tarkoituksena on osoittaa, miten aktiiviset kansalaiset kantaa ottamalla ja tekemällä yhteistyötä yhdistävät yhteiskunnan sektorit saavuttaakseen maailmanlaajuista kestävää vaikutusta. Suomen Nuorkauppakamarit on mukana mahdollistamassa World Cleanup Dayn tempauksia ympäri Suomen. Kampanjan the pääpäivä on 15. syyskuuta, jolloin tavoitteena on näkyvästi lisätä tietoutta ja aktivoida 5 % maailman ihmisistä ratkaisemaan globaalia roskaantumisongelmaa. Tule mukaan vuoden siisteimpään projektiin!

Ilmoittaudu mukaan: Tiimi täynnä.

Johtamis- ja työelämätietojen ja –taitojen kehittäminen

 width=Nimi: Tulevaisuuden työelämätaidot
Projektin vetäjä: 1 kpl
Tiimiläiset: 4 kpl
Kesto: Tuotos valmis 11.6.2018
Kontaktihenkilö: Heidi Jäntti

Kuvaus: Minkälaisiin taitoihin ja osaamiseen tulevaisuuden työelämä pohjautuu? Kehitysprojektissa sukelletaan tulevaisuuden osaamistarpeiden ytimeen ja selvitetään tärkeimmät työyhteisötaidot sekä oman että organisaation menestyksen kannalta. Osallistumalla pääset jättämään sormenjälkesi myös SNKK:n tulevien vuosien toimintaan esim. tarvittavien koulutuksien muodossa.

Ilmoittaudu mukaan: Tiimi täynnä.

 width=Nimi: Finanssi-Akatemia
Projektin vetäjä: 1 kpl
Tiimiläiset: 2 kpl
Kesto: huhtikuu-elokuu
Kontaktihenkilö: Ellimaija Ahonen

Kuvaus: Haluaisitko saada numeroista kicksejä? Talouden ymmärtäminen on merkittävä osa johtamistaitoja. Miten rakennat tuottavan sijoitussalkun? Haluaisitko työpaikalla tai kamarissa rullaavan talousennusteen käyttöön? Miten tulkitset tilinpäätöstä? Suomen Nuorkauppakamareilla on jo toiminnassa Kouluttaja-Akatemia, Vaikuttaja-Akatemia ja Kansainvälisyys-Akatemia – lähde luomaan uutta Finanssi-Akatemiaa näiden rinnalle ja vahvistamaan jäsenistömme talousosaamista.

Ilmoittaudu mukaan: Tiimi täynnä.

 width=Nimi: Jäsenistön osaamiskartoitus
Projektin vetäjä: 1 kpl
Tiimiläiset: 3 kpl
Kesto: huhtikuu-elokuu
Kontaktihenkilö: Ellimaija Ahonen

Kuvaus: Monialainen jäsenistömme osaa monenmoista – mutta myös katveikkoja osaamisessa löytyy. Kiertotalous, esimiestaidot, verkkokaupan rakentaminen, pitchaus, verkkokurssin luominen, kehityskeskustelun vetäminen, massasähköpostin lähettäminen, strateginen ajattelu…toiselle helppoa kauraa, toiselle iso kysymysmerkki. Osaamiskartoituksen tavoitteena on rakentaa osaamismatriisi, jonka avulla voimme suunnata uudenlaisia koulutuksia jäsenistölle ja tarjota yhteistyökumppanuuksiin vastavuoroisuutta. Elinikäisen oppimisen polulla!

Ilmoittaudu mukaan: Tiimi täynnä.

 width=Nimi: Myynti-Akatemia
Projektin vetäjä: 1 kpl (rehtori)
Tiimiläiset: 2-3 kpl
Kesto: huhtikuu-elokuu
Kontaktihenkilö: Ellimaija Ahonen

Kuvaus: Logomyynti – so last season! Tavoitteena on rakentaa Myynti-Akatemia, jonka sisään rakennetaan ohjelmat eri lähtötason myyjille. Untuvikot, kokemusta omaavat ja supermyyjät hyötyvät ohjelmasisällöstä omaan taitotasoon ja kamarikokemukseen nojaten. Suomen Nuorkauppakamareilla on jo toiminnassa Kouluttaja-Akatemia, Vaikuttaja-Akatemia ja Kansainvälisyys-Akatemia – lähde luomaan uutta Myynti-Akatemiaa näiden rinnalle ja vahvistamaan jäsenistömme osaamista myynnin ja kumppanuuskonseptoinnin saralla.

Ilmoittaudu mukaan: Tiimi täynnä.

Yhteisöllisyyden vahvistaminen

 width=Nimi: Viestintästrategia
Projektin vetäjä: 1 kpl
Tiimiläiset: 7-10 kpl
Kesto: 1.4.-15.6.2018
Kontaktihenkilö: Maija Tähtinen

Kuvaus: Viestinnän kokonaisuus on hajanainen ja vaikeasti hallittava kokonaisuus. SNKK:lle on laadittava viestintästrategia, josta käy ilmi tavoitteet ja toimenpiteet sisäiselle ja ulkoiselle viestinnällemme kaikilla tasoilla (kamari-alue-kansallinen). Nyt etsitään moniammatillista tiimiä luomaan strategia pohjaksi viestintään tehtävälle suuremmalle remontille ja investoinnille. Tiimi hahmottaa ison kuvan ja valmistelee näkemyksen SNKK:n tulevaisuuden viestintävisiosta, laatii viestintästrategian ja sitä seuraavat toimenpiteet.

Ilmoittaudu mukaan: Tiimi täynnä.

 width=Nimi: JCI Finland maskotti
Projektin vetäjä: 1 kpl
Tiimiläiset: 2 kpl
Kesto: 1.4.-1.8.2018
Kontaktihenkilö: Ellimaija Ahonen

Kuvaus: Suomalaiset liikkuvat maailmalla isoina delegaatioina. Kansainvälisten kokousten hengennostattaja eli maskottihahmo puuttuu! Hollannilla se on oranssi leijona, joka kuvaa ”Orange Actionia” käytännössä. Lähde mukaan suunnittelemaan ja toteuttamaan Suomen Nuorkauppakamareille sopivaa maskottihahmoa ja vahvistamaan Suomi-brändiämme myös kansainvälisillä kentillä!

Ilmoittaudu mukaan:

Oma nimi *    Nuorkauppakamari *
Sähköposti * Puhelinnumero *      


Jäsenarvon kasvattaminen

 width=Nimi: JCI Finland Venture Fund
Projektin vetäjä: 1 kpl
Tiimiläiset: 3 kpl
Kesto: 1.4.-1.8.2018
Kontaktihenkilö: Ellimaija Ahonen

Kuvaus: Sijoituskomitea, aikainen fundi, start-up, ticketin merkitseminen, alumnit…kiinnostuitko? Nuorkauppakamari on verkostona ainutlaatuinen. Miten hyödyntää alumnien tarjoama tuki, vahva yhteisömme ja jäsenistön potentiaali vauhdittaa omaa ja Suomen menestystä? Tavoitteena on tehdä selvitysprojekti mahdollisesta Suomen Nuorkauppakamareiden alaisesta start-up -yrityksiin sijoittavasta kehitysyhtiöstä ja rahaston reunaehdoista. Nuorkauppakamaritaustaisiin start-up -yrityksiin sijoittaminen kannustaa yrittäjyyteen, rohkaisee alkutaipaleella, tuo lisäarvoa jäsenyydelle sekä imua liittyä nuorkauppakamariin. Giving back to the community!

Ilmoittaudu mukaan: Tiimi täynnä.