Kaarinan Nuorkauppakamari toimii jälleen Itämeren puolesta

[Tiedote] Intohimona Itämeri
Julkaistu: 16.04.2014
Julkaisija: Kaarinan Nuorkauppakamari

Kaarinan Nuorkauppakamari jatkaa viime vuonna onnistuneesti aloitettua Intohimona Itämeri -projektia. Hanke on osa Suomen Nuorkauppakamarit ry:n ja Baltic Sea Action Group -säätiön solmimaa kolmivuotista yhteistyösopimusta, jonka puitteissa Suomen 73 nuorkauppakamaria toteuttavat erilaisia projekteja ja tempauksia Itämeren hyväksi. Kaarinan Nuorkauppakamari on ensimmäisten joukossa mukana tässä toiminnassa. Projekti palkittiin viime vuoden toteutuksesta maaliskuussa Suomen Nuorkauppakamareiden aluevuosikokouksessa Paras projekti kunniamaininnalla.

Viime keväänä Kaarinan Nuorkauppakamari toteutti yhdessä Kaarinan ja Paimion koulujen kanssa tapahtumapäivän, jossa alakoululaisille järjestettiin ohjelmaa meren rannalla. Yhteistyökumppaneiden kanssa järjestetty tapahtuma oli onnistunut ja noin 160 oppilasta pääsi oppimaan Itämeritietoutta ja sai vinkkejä kuinka yhteistä Itämerta voidaan suojella pienillä teoilla. Hankkeen toisena tavoitteena oli myös kerätä alueen yhteisöiltä sitoumuksia toimia puhtaamman Itämeren puolesta.

– Nuorkauppakamarin roolina on edistää paikallisella tasolla yritysten ja yhteisöjen yhteistyötä Itämeren suojelussa. Samalla me nuorkauppakamarilaiset opimme hankkeessa uusia asioita ja kehitämme osaamistamme, pohtii kamarin puheenjohtaja Juha-Pekka Voipio.

Tänä vuonna tapahtumapäivä tulee laajentumaan melkein kaikkiin Kaarinan kouluihin, ja tavoitteena on saada tapahtumaan mukaan noin 400 oppilasta. Tapahtumapäivänä 20.5.2014 koululaiset kokoontuvat Littoistenjärven, Hovirannan, Voivalan ja Raadelman rannoille. Rannoilla järjestetään viime vuoden tapaan erilaisia rasteja, joissa oppilaat pääsevät käytännössä oppimaan Itämeren suojelusta.

– Toiminta-alueemme on Kaarina, Paimio ja Parainen ja kaikki nämä kunnat sijaitsevat Saaristomeren rannalla. Siksi kamarimme haluaa olla mukana vaikuttamassa Itämeren tilan parantumiseen. Haluamme kannustaa lapsia ja aikuisia suojelemaan Itämerta ja toimimaan puhtaamman Itämeren puolesta, kertoo projektipäällikkö Jenni Korhonen hankkeen taustasta.

Lisätietoja:

Kaarinan Nuorkauppakamari ry