Lasten vaalien voittajan terveiset luovutetaan europarlamentaarikoille perjantaina

Kevään lasten vaalien voittajan Kiira Ketun terveiset Euroopan parlamenttiin valituille luovutetaan SuomiAreenassa. Terveiset ottaa vastaan europarlamentaarikko Miapetra Kumpula-Natri MTV-lavalla perjantaina 19. heinäkuuta noin kello 11.30. Tilaisuutta voi seurata paikan päällä tai verkossa livelähetyksen kautta.

Lasten vaalit järjestettiin eurovaalien yhteydessä ensimmäistä kertaa valtakunnallisesti. Äänestämään pääsi yli 140 paikassa, jotka sijaitsivat lähes 50 eri kunnassa. Kiira Kettu voitti vaalit ylivoimaisesti saamalla 2574 äänen saaliin kaikkiaan yli 12 200 annetusta äänestä.

Tuloksen ratkettua voittajasta julkaistiin puuhatehtäviä lasten iloksi. Ne ovat edelleen tulostettavissa osoitteessa www.lastenvaalit.fi.

Lasten vaalien järjestämisestä vastasivat Suomen Nuorkauppakamarit, Porin kaupunki ja Kuntaliitto yhteistyössä eri kuntien ja kaupunkien kanssa. Seuraavaksi valtakunnalliset lasten vaalit toteutetaan vuoden 2021 kuntavaalien yhteydessä, jolloin nyt tehtyä yhteistyötä jatketaan entistä laajemmin. Ahvenanmaalla lapset pääsevät äänestämään jo tämän vuoden lokakuussa maakuntapäivien ja kuntavaalien yhteydessä.

Lisätietoja antavat:

Elna Jokinen, projektipäällikkö, Suomen Nuorkauppakamarit ry, puh. 040 576 4748