Millaista kamaritoiminta käytännössä on? – Esimerkkinä Sijoitusmessut

Niin – millaista se Nuorkauppakamaritoiminta käytännössä on? Toiminta muovautuu kulloisenkin kamarin näköiseksi, mutta toiminnan ydin on aina projektit. Projektit voi olla mitä vain ja tavoitteena on oppia uusia taitoja projektin parissa.

Yksi perinteinen Nuorkauppakamariprojekti on Tampereen Nuorkauppakamarin jo 20. kertaa järjestetty Sijoitusmessut. Sijoitusmessut onkin Suomen suurin yksipäiväinen sijoitustapahtuma, tänä vuonna paikalle odotetaan 2500 kävijää. Messuilla käy ihan tavallisia ihmisiä ja tavoitteena on lisätä kansalaisten sijoitustietämystä, tässä tavoitteessa on varmasti onnistuttu.

Projektien tarkoitus on opettaa kamarilaisille erilaisia taitoja. Sijoitusmessujen kautta projektitiimi oppii projektijohtamista, tapahtuman järjestämistä, markkinointia ja myyntiä. Näitä taitoja tarvitaan työelämässäkin, joten projekti tukee jokaisen mukana olevan työelämätaitoja.

Tapahtumassa on perinteisesti palkittu Tampereen vuoden nuori menestyjä. Tänä vuonna palkinnon sai Reetta Keränen, Hän on perustajaosakkaana Sivupersoona Oy:ssä, Joiku of Life Oy:ssä ja Kolmas Persoona Oy:ssä. Suomen Nuorkauppakamarit onnittelee Reettaa!

Projektipäällikkönä vuoden 2018 Sijoitusmessuilla toimi Tampereen Nuorkauppakamarin JC-aktiivi Topias Nurminen.

Kuva: Sanna-Leena Linna