Sanoma-konsernin toimitusjohtaja on Vuoden Nuori Menestyjä -kilpailun suojelija

Sanoma-konsernin Kaukonen: Menestys riippuu, miten käännämme talouden kasvuun

Sanoma-konsernin toimitusjohtaja Harri-Pekka Kaukonen toimii Suomen Nuorkauppakamarit ry:n Vuoden Nuori Menestyjä -kilpailun suojelijana.

Kansainvälinen Ten Outstanding Young Persons of The World -kilpailun palkinto on maailmalla arvostettu tunnustus.  Suomen Nuorkauppakamarit ry järjestää kilpailun Suomessa nimellä Vuoden Nuori Menestyjä. Palkinto jaetaan kolmelle omalla alallaan ja omilla ansioillaan menestyneelle 18–40-vuotiaille Suomen kansalaiselle. Kilpailu on järjestetään Suomessa jo 26. kerran.

Kilpailussa etsitään henkilöitä, jotka nuoresta iästään huolimatta ovat saavuttaneet omalla sarallaan jotakin ainutlaatuista, joka hyödyttää yhteiskuntaa, kansakuntaa tai maailmaa. Henkilöt innostavat omalla esimerkillään ja henkilökohtaisella kasvullaan muita ihmisiä.

”Erityisesti tässä taloudellisessa tilanteessa tervehdin ilolla kaikkia uuteen kasvuun ja innovaatioon liittyviä hankkeita. Suomalaisten yritysten ja koko yhteiskunnan menestys riippuu siitä, millä keinoin onnistumme kääntämään talouden taas kasvuun. Pidän erityisen tärkeänä sitä, että löydämme kilpailun avulla sellaisia esimerkkejä ja esikuvia, jotka voivat aidosti inspiroida kaikkia suomalaisia käyttämään koko potentiaaliaan”, Sanoma-konsernin toimitusjohtaja Harri-Pekka Kaukonen kommentoi.

Vuoden Nuori Menestyjä -kilpailun avulla nostamme esille positiivisia esimerkkejä johtajuudesta ja henkilökohtaisesta menestymisestä sekä herätämme keskustelua osaamisen, kouluttautumisen, positiivisen asenteen ja muutosmyötärinnan merkityksestä yhteiskuntamme kilpailutekijänä.

Nuorkauppakamaritoiminta juhlii tänä vuonna 100-vuotista maailmanlaajuista toimintaansa. Juhlavuoden kilpailun suojelija Harri-Pekka Kaukonen toivottaa kilpailun tervetulleeksi Sanomataloon ja kannustaa nuoria osallistumaan.

Vuoden Nuori Menestyjä -kilpailun ajankohta on muutettu syksyyn ja uusi kilpailuaika on 17.8.–16.10.2015.

Kolme voittajaa palkitaan Helsingissä Sanomatalon mediatorilla pidettävässä palkintojenjakotilaisuudessa kansainvälisenä nuorkauppakamaripäivänä 11.12.2015. Median edustajat ovat tervetulleita.

Lisätietoja kilpailusta antaa Suomen Nuorkauppakamarit ry:n kilpailupäällikkö Henna Perkinen.

Henna Perkinen
Suomen Nuorkauppakamarit ry