Sitowise Oy:n Laura Järvinen on Vuoden Nuori Johtaja

Sitowise Oy:n johtaja Laura Järvinen on valittu Vuoden Nuoreksi Johtajaksi 2017. Suomen Nuorkauppakamarit ry:n vuosittaisen kilpailun tavoitteena on nostaa esiin taitavia nuoria johtajia ja kannustaa nuoria hakeutumaan johtotehtäviin sekä kehittymään johtajina.

– Laura Järvinen on itse tehnyt uransa haasteellisella toimialalla. Se teki tuomaristoon vaikutuksen. Muuttuva työ vaatii asiantuntijoilta enemmän yhdessä tekemisen taitoja ja Järvinen on johtamisellaan mahdollistanut tämän, kertoo tuomariston puheenjohtaja Susa Närhi.

Kunniamaininnan kilpailussa sai Johanna Junkkari Tampereen Perheravintolat Oy:stä / McDonald’silta.

– Johanna Junkkari on esimerkki siitä, että kansainvälisessä megaketjussa voi luoda vahvan johtajaesimerkin. Junkkari luo myös käsitystä johtajuudesta tulevaisuuden johtajille. Hän kohtaa työssään satoja nuoria, jotka ovat usein elämänsä ensimmäisessä työpaikassa. Juuri heille on tärkeää näyttää arjen työssä kestävän johtajuuden malli ja antaa eväät työelämätaitoihin, Närhi toteaa.

Yhdestoista voittaja luo avointa keskustelukulttuuria

Laura Järvinen Sitowise Oy:stä on onnistunut kasvattamaan esimiesvuosiensa aikana uutta liiketoimintaa ja palveluita asiakkaiden tarpeisiin sekä tuomaan alalle uusia, jo esimiehiksikin kohonneita tulevaisuuden tekijöitä. Vuoden Nuori Johtaja kiittää henkilöstöä, jonka ansiosta on mukava tulla töihin ja viedä yhdessä organisaatiota eteenpäin. Johtajuudesta unelmoivalle nuorelle Järvisellä on kolme neuvoa.

– Johtajana on mahdollisuus kasvaa joka päivä. Kokeile rajoja, luota muiden tekemisiin ja etsi oma intohimosi, Laura Järvinen sanoo.

Historian yhdestoista voittaja palkittiin maanantaina 11. joulukuuta Vuoden Nuori Johtaja 2017 -tilaisuudessa Keskinäinen Eläkevakuutusyhtiö Ilmarisen tiloissa, Helsingissä. Tilaisuudessa olivat mukana myös kilpailun suojelija Timo Ritakallio ja viime vuoden voittaja Miika Mäkitalo, M-Files Oy.

Vuoden Nuori Johtaja -kilpailun tuomaristossa toimivat Anne Koivusaari (Experis), Katri Markkanen (Suomen Ekonomit), Matti Torkkeli (Lean5 Europe Oy), Janne Ojalehto (Restel). Tuomariston puheenjohtajana toimi Susa Närhi ja sihteerinä Sanna Heino Suomen Nuorkauppakamarit ry:stä.

Lisätiedot:

Sanna Heino
kansallinen kilpailupäällikkö, Vuoden Nuori Johtaja 2017
Suomen Nuorkauppakamarit ry
sanna.heino@jci.fi

Suomen Nuorkauppakamarit ry on nuorten aikuisten kansainvälinen kouluttautumisjärjestö. Se pyrkii vaikuttamaan yhteiskuntaan kehittämällä jäsentensä johtamistaitoa, sosiaalista vastuuta, yrittäjyyttä ja kansainvälisyyttä. Suomessa toimii yli 70 paikallista nuorkauppakamaria ja varsinaisia jäseniä on noin 2 500. Maailmanlaajuisesti Nuorkauppakamarissa on yli 170 000 jäsentä. Nuorkauppakamarin kansainvälisiä jäseniä ovat olleet esimerkiksi Bill Clinton, Kofi Annan, Jacques Chirac ja Al Gore. www.jci.fi