Suomen Nuorkauppakamareista tekijöitä kansainvälisiin tehtäviin!

Suomen Nuorkauppakamareiden puheenjohtaja Johanna Lundán on valittu JCI Vice Presidentiksi vuodelle 2016

Valinta julkistettiin Japanin Kanazawassa maailman kokouksessa General Assemblyssa tänään perjantaina 6.11.

”Minulle on suuri kunnia, että Suomen Nuorkauppakamarit tukevat unelmiani ja minulla on nyt mahdollisuus tavoitella järjestömme kansainvälisiä luottamustehtäviä. Tehtävä on hyvin vastuullinen ja käytin ehdokasaikani huolelliseen valmistautumiseen. Toivon, että voin olla suomalaisille nuorkauppakamarilaisille esimerkki ja viedä suomalaisen nuorkauppakamaritoiminnan laadukkuuden salaisuuksia myös muiden maiden organisaatioiden hyödynnettäväksi. Vuoteni kansallisena puheenjohtajana ei suinkaan ole vielä ohi, työtä riittää täällä Suomessakin, mutta tähän upeaan kerran elämässä -tilaisuuteen tuli nyt tarttua. ”, kertoo Johanna.

JCI Vice President on kansainvälisen kattojärjestön hallituksen jäsen, jonka tehtävänä on työskennellä ja vierailla hänelle osoitetuissa maissa kehittäen nuorkauppakamaritoimintaa. JCI Vice Presidentteja valittiin kaiken kaikkiaan 17 kappaletta ympäri maailman. Valinta tapahtui Kanazawassa maailmankokouksessa. Edellinen suomalainen JCI Vice President Jukka Vainionpää toimi tehtävässään vuonna 2012.

Suomalainen myös European Development Counciliin

Aikaisemmin tiistaina samassa maailmankokouksessa valittiin Suomen Nuorkauppakamareiden kehitysjohtaja Tiina Naskali European Development Councilin Counciloriksi vuodelle 2016.

TiinaNaskali

Kuvat: Mervi Vuorinen