Tässä ovat Vuoden Nuori Johtaja 2016 -ehdokkaat

Suomen Nuorkauppakamarit ry:n Vuoden Nuori Johtaja -palkinto jaetaan jo kymmenettä kertaa. Tänä vuonna arvioidaan erityisesti ehdokkaiden johtamistaitoja vaikeissa tilanteissa, joita organisaatiot kohtaavat.

Ehdotuksia palkinnon saajiksi tuli ennätykselliset 137. Ehdolla oli kaiken kaikkiaan 129 nuorta johtajaa, joista kilpailun tuomaristo valitsi jatkoon kymmenen kärkiehdokasta. Ehdokkaita yhdistää yhteistyön merkityksen ymmärtäminen ja itsensä alttiiksi laittaminen.

Lopullinen voittaja julkistetaan 12.12. Finlandia-talolla pidettävässä tilaisuudessa. Viime vuonna Vuoden Nuori Johtaja -palkinto myönnettiin Marimekon toimitusjohtaja Tiina Alahuhta-Kaskolle.

Suomen Nuorkauppakamarit ry on järjestänyt Vuoden Nuori Johtaja -kilpailua vuodesta 2007 alkaen. Kilpailuun on voinut ilmoittaa kenet tahansa alle 40-vuotiaan johtajan, joka toimii vastuullisesti ja esimerkillisesti. Vuoden Nuori Johtaja -kilpailun tuomaristossa ovat edustettuina Suomen Nuorkauppakamarit ry, Teknologiateollisuus ry, CxO Professional Oy, Suomen Ekonomit – Finlands Ekonomer ry, FIBS yritysvastuuverkosto ja Experis (ManpowerGroup).

Kilpailun yhteydessä järjestään myös Teknologiateollisuuden Vuoden Nuori Johtaja -kilpailu, jonka voittajan valitsee erillinen tuomaristo.

Vuoden Nuori Johtaja 2016 valitaan seuraavien ehdokkaiden joukosta:

Jaakko Heikonen
toimitusjohtaja, Pemamek Oy Ltd, Loimaa
Elina Illukka
eläinlääkäri, toimitusjohtaja, Eläinlääkäriasema Pet-Vet Oy, Turku
Maija Jokela
toimitusjohtaja, Sweco PM Oy, Helsinki
Lennu Keinänen
Founder, Evangelist, Paytrail, Jyväskylä
Minja Kivinen
toimitusjohtaja, Luoman Puutuote Oy, Seinäjoki
Jarno J. Lahtinen
myyntijohtaja, osakas, Oscar Software Oy, Tampere
Miika Lipiäinen
CEO, Kyrö Distillery Company, Isokyrö
Anna Munsterhjelm
puheenjohtaja, Suomen Partiolaiset, Helsinki
Miika Mäkitalo
toimitusjohtaja, M-Files Oy, Tampere
Michaela von Wendt
toimitusjohtaja, Lundia Oy, Hyvinkää

Kaikki ehdokkaat ovat käytettävissä haastattelua varten. Ehdokkaiden yhteystiedot: auli.kangas@jci.fi.

Lisätietoja:
Auli Kangas