Tehdään maailmasta siistimpi paikka asua!

Niin kuin mediassakin on laajalti ollut esillä, ovat meret ja maat täynnä ihmiskunnan tuottamaa jätettä. World Cleanup Day, eli Maailman Siivouspäivä on tempaus, jolla tartutaan tähän vakavaan globaaliin ongelmaan. Aktiiviset kansalaiset ympäri maailmaa yhdistävät yhteiskunnan sektorit maailmanlaajuisen kestävän vaikutuksen aikaansaamiseksi. Kattojärjestömme JCI on allekirjoittanut yhteistyösopimuksen Let’s Do It! -säätiön kanssa, joka toteuttaa Maailman Siivouspäivä -kampanjaa. Kampanja tulee tänä vuonna näkymään vahvasti JCI:n toiminnassa ja liittyy suoraan YK:n kestävän kehityksen tavoitteisiin (SDG), jotka JCI on vakiinnuttanut osaksi kamaritoiminnan viitekehystä.

Suomen Nuorkauppakamarit on mukana mahdollistamassa kampanjan tempauksia ympäri Suomen. Maailman Siivouspäivä on Virossa jo vuonna 2008 aloitettu projekti, jonka suurin tavoite on tänä vuonna saada mukaan 5 % maailman väestöstä ratkaisemaan maapallon roskaantumisongelmaa. Tempaus järjestetään 15. syyskuuta koko maailmassa. Erilaisia roskien keräämiseen, tietoisuuden lisäämiseen ja lajitteluun liittyviä tapahtumia järjestetään ympäri maailman. Suomen Nuorkauppakamareiden tavoite on innostaa 5 % Suomen väestöstä osallistumaan siivoustalkoisiin ja tiedon jakamiseen jossakin muodossa.

Tämä on siisti juttu! Pistä päivä kalenteriin ja lähde mukaan sinäkin!

worldcleanupday.org

Kysy lisää: