Teidät on haastettu kestävän kehityksen viikkoon

SDG-tiimi haastaa paikalliset Nuorkauppakamarit osallistumaan 30.5–5.6. vietettäväänkestävän kehityksen viikkoon tekemällä oma toimenpidesitoumus.
Sitoumuksen voi tehdä sivustolla www.sitoumus2050.fi ja sitoumuksen tehneitä kamareita pyydetään ilmoittamaan sitoumuksista SDG-tiimille, joko anne.strandman@jci.fitaimikko.manninen@jci.fi. Näin voimme koota sitoumuksista sometiedotteita kestävän kehityksen viikon aikana julkaistaviksi. Tulemme huomioimaan sitoumuksen tehneet kamarit ja arpomaan heidän kesken myös jonkin palkinnon.

Lisätietoa aiheesta: https://valtioneuvosto.fi/artikkeli/-/asset_publisher/10616/valtioneuvoston-kanslia-kutsuu-mukaan-euroopan-kestavan-kehityksen-viikolle

Suomi osallistuu neljättä kertaa 30.5–5.6. vietettävään kestävän kehityksen teemaviikkoon. Kestävän kehityksen viikko on vuosittainen, koko Euroopan laajuinen aloite, joka kannustaa kestävän kehityksen tekoihin, tapahtumiin ja projekteihin. Tänävuonna viikon teemana on kestävän kehityksen toimintaohjelma Agenda2030. Tavoitteena on lisätä tietoisuutta Agenda2030:sta sekä kestävän kehityksen työstä Euroopassa.

Teemaviikko on erinomainen tilaisuus tehdä oma kestävän kehityksen toimenpidesitoumus, viestiä jo tehdystä sitoumuksesta sekä haastaa muita tahoja mukaan. Konkreettiset toimenpidesitoumukset luovat kestävää kehitystä arjessa edistäviä käytäntöjä.
Kestävän kehityksen viikolla voi myös järjestää tapahtumia joko livenä tai somessa, ja tapahtumia voi ilmoittaa Euroopan sivulle www.esdw.eu

Tähän loppuun vielä juuri sinulle henkilökohtaisesti tarkoitettu vinkki! Sitoumus2050-sivustolta löytyy nimittäin myös yksilöille tarkoitettukestävät elämäntavat-osio. Joko olet käynyt testaamassa oman hiilijalanjälkesi ja saanut vinkit sen puolittamiseen? Voit siis tehdä myös oman henkilökohtaisen sitoumuksenkamarisi sitoumuksen lisäksi.