Teknologiateollisuus ja Nuorkauppakamarit – yhdessä johtamisen hyväksi

[Tiedote]
Julkaistu: 23.06.2014
Julkaisija: Suomen Nuorkauppakamarit ry

Teknologiateollisuus ry ja Suomen Nuorkauppakamarit ry yhteistyöhön hyvän johtamisen edistämiseksi

Teknologiateollisuus ry ja Suomen Nuorkauppakamarit ry ovat solmineet yhteistyösopimuksen hyvän johtajuuden edistämiseksi suomalaisissa yrityksissä ja yhteiskunnassa. Teknologiateollisuus ry toimii pääyhteistyökumppanina Vuoden Nuori Johtaja -kilpailussa. Pääyhteistyökumppanuus on osa Teknologiateollisuuden jäsenyrityksien ja Teknologiateollisuus ry:n käynnistämää kolmen vuoden ohjelmaa. Ohjelman tavoitteena on edistää hyvää johtamista, tukea nuoria johtajia työssään ja edistää kestävää kasvua.

Teknologiateollisuudessa uskotaan vahvasti siihen, että johtamisella on ratkaiseva merkitys yrityksen menestymiselle. Hyvä johtaminen on nostettu yhdeksi tärkeimmistä tavoitteista Teknologiateollisuuden liiketoiminnan ja teknologian kehittämisvisiossa. Hyvä johtamiskulttuuri houkuttelee parhaat tekijät yritykseen ja innostaa heitä panostamaan työhönsä.

– Tavoitteenamme on innostaa tunnistamaan hyviä johtajia ympäriltämme ja kannustaa heitä toimimaan hyvän johtamisen esikuvina kaikille. Samalla haluamme edistää nuorten teknologiayritysten johtajien verkottumista ja mahdollisuuksia jakaa kokemuksia johtamisesta kansainvälisessä tai kansainvälistyvässä teknologiayrityksessä, johtaja Mervi Karikorpi Teknologiateollisuudesta kertoo.

Vuoden Nuori Johtaja -kilpailuun voi ilmoittaa kenet tahansa alle 40-vuotiaan, vastuullisesti ja esimerkillisesti toimivan johtajan. Vuoden Nuori Johtaja 2014 -palkinnon lisäksi kilpailussa jaetaan myös Teknologiateollisuuden Vuoden Nuori Johtaja -tunnustus. Vuoden Nuori Johtaja 2014 -kilpailun suojelijana toimii tänä vuonna ekonomisti Anne Brunila.

Suomen Nuorkauppakamarit ry on järjestänyt Vuoden Nuori Johtaja -kilpailun vuodesta 2007 alkaen. Kilpailulla kannustetaan nuoria hakeutumaan johtotehtäviin sekä kehittämään työelämässä tarvittavia kestävän johtamisen taitoja. Vuoden Nuori Johtaja -kilpailu nostaa esiin kestävän johtajuuden periaatteiden mukaisesti toimivia johtajia.

Ehdokkaita voi ilmoittaa osoitteessa: nuorijohtaja.fi. Hakuaika kilpailuun päättyy 14.9.2014.

Lisätietoja:

Mervi Karikorpi
Teknologiateollisuus ry
Johtaja, Innovaatioympäristö ja uudistuminen
mervi.karikorpi@teknologiateollisuus.fi
puh: 09 192 3348 / 040 741 9801

Irene Lamberg
Suomen Nuorkauppakamarit ry
Kansallinen puheenjohtaja 2014
irene.lamberg@jci.fi
puh. 044 314 7278

Niina Hämäläinen
Suomen Nuorkauppakamarit ry
Vuoden Nuori Johtaja -kilpailun kansallinen projektipäällikkö
niina.hamalainen@jci.fi
puh. 050 3844 516

Nuorkauppakamari on kansainvälinen alle 40-vuotiaiden jäsentensä kehittymis- ja johtamiskouluttautumisjärjestö sekä kontaktiverkosto. Kehitämme yhteiskuntaa ja johtajuutta paremman tulevaisuuden turvaamiseksi. Suomen Nuorkauppakamarit ry on perustettu vuonna 1957. Varsinaisia jäseniä n. 2 500 ja yhdessä alumnien kanssa noin 5 000. Globaalisti Nuorkauppakamari toimii 115 maassa, yli 200 000 jäsenen voimin.

Teknologiateollisuus ry on elinkeino- ja työmarkkinapoliittinen edunvalvontajärjestö, joka edistää Suomen keskeisimmän vientialan kilpailukykyä ja toimintaedellytyksiä. Suomalaisen teknologiateollisuuden päätoimialoja ovat elektroniikka- ja sähköteollisuus, kone- ja metallituoteteollisuus, metallien jalostus, suunnittelu ja konsultointi sekä tietotekniikka. Teknologiateollisuus vastaa 55 prosentista Suomen viennistä ja 80 prosentista tutkimus- ja kehitysinvestoinneista. Ala työllistää suoraan noin 290 000 ja välillisesti noin 700 000 suomalaista. Jatkuvasti kehittyvä ja ajassa elävä teknologiateollisuus luo perustan suomalaiselle hyvinvoinnille. www.teknologiateollisuus.fi