YK:n MY World 2015 -kysely kartoittaa tulevaisuuden maailmaa

Suomen Nuorkauppakamarit ry on mukana edistämässä YK:n My World 2015 -kyselyä, jonka tarkoituksena on kerätä maailman­laajuisesti yksittäisten ihmisten mielipiteitä siitä, mitkä asiat ovat heille etusijalla parempaa maa­ilmaa rakennettaessa. Joko Sinä kerroit, miltä Sinun maailmasi tulisi näyttää?

My World 2015 -kyselyn tuloksia käytetään YK:n seuraavien 15 vuoden kehitystavoitteiden määrittämisessä, työssä joka parhaillaan on menossa. Yli 5 miljoonaa ihmistä noin 200 maasta on äänestänyt maailmanlaajuisessa kyselyssä asioista, jotka merkitsevät heille eniten.  Suomesta vastauksia on vasta noin 1400, joten kirittävää 10 000 vastauksen tavoitteeseen löytyy vielä.

My World 2015 -kyselyssä suomalaisten tärkeimmiksi asioiksi ovat toistaiseksi nousseet hyvä koulutus, puhtaan veden ja hygienian tärkeys, rehellinen ja vastuullinen hal­litus sekä ruoan saatavuus. Sen sijaan liikenneyhteydet ja puhelin- ja internetyhteydet ovat toistaiseksi sijoittuneet My World 2015 -kyselyssä häntäpäähän. Ikäryhmittäin on kuitenkin suuria eroja, joten osallistujia tarvitaan vielä lisää.

Junior Chamber International (Nuorkauppakamarin kattojärjestö) on YK:n virallinen yhteistyökumppani jo 60 vuoden takaa ja sen maajärjestönä Suomen Nuorkauppakamarit ry on mukana toteuttamassa kyselyä Suomessa. Nuorkauppakamarit ympäri Suomen pyrkivät saamaan omilla paikkakunnillaan lisää vastauksia järjestämällä erilaisia tempauksia ja tiedottamalla asiasta omissa verkostoissaan erityisesti YK:n päivästä 24.10. alkaen. My World -kysely on avoinna vuoden 2015 syksyyn.

My World -tutkimus on osa ennennäkemättömiä YK-johtoisia maailmanlaajuisia keskusteluja vuoden 2015 jälkeisistä kehitystavoitteista. Anna Sinäkin äänesi ja osallistu »

Lue lisää My World -kyselyn ensimmäisistä tuloksista »

Lisätietoja:
Kansallinen puheenjohtaja Irene Lamberg irene.lamberg@jci.fi