Yhdessä tekemisessä ja oppimisessa on voimaa

26/04/2021

Suomen nuorkauppakamarien jäsenverkostolleen järjestämässä koulutus- ja vertaissparrausohjelmassa, IHAN-Yritysboostissa pk-yrittäjät ovat lähteneet uudistamaan liiketoimintaansa datan avulla. IHAN-Yritysboosti on lähtenyt vauhdikkaasti käyntiin ja reilun datatalouden saloihin on päästy koko ajan syvemmälle. Ohjelma käynnistyi tammikuussa nelisenkymmenen osallistujan voimin.

Monille osallistujille aihe oli aivan uusi, mutta IHAN-yritysohjelman koulutusmateriaalien avulla opit on otettu nopeasti haltuun. Suuri innostuksen aihe on ollut yhdessä oivaltamisen ilo ja toisten osallistujien sparraaminen.

IHAN-Yritysboostissa hyödynnetään IHAN-yritysohjelman koulutusmateriaalia. IHAN-yritysboosti toimii IHAN-yritysohjelmasta erillisenä, itsenäisenä ohjelmakokonaisuutena, jossa ohjausryhmä ja vertaissparraus ovat keskeinen osa ohjelman toteutusta.

IHAN-Yritysboostissa yritykset pääsevät tutustumaan toisiinsa sekä jakamaan ajatuksia työpajojen aiheista ja oman liiketoimintansa kehittämisestä. Osallistujat on jaettu pienempiin ryhmiin, jolloin verkostoituminen ja toisiin tutustuminen on helppoa.

”Pienryhmässä sparrailu on loistava tapa tutustua ihmisiin eli verkostoitua, mutta myös pienellä porukalla on helpompi jakaa ajatuksia”, kuvaa yksi mukana oleva osallistuja pienryhmätyöskentelyä.

Yhdessä tekemisen ja oppimisen tukena on paljon erilaisia työkaluja, joista yksi on Topaasia. Topaasiassa osallistujat pääsevät yhdessä pelillistämisen avulla keskustelemaan ja jakamaan näkökulmia, jotka ovat olennaisia reilussa datataloudessa. Tämä on ollut monille uusi työkalu, mutta se on saanut erinomaisen vastaanoton.

IHAN-Yritysboosti on Suomen nuorkauppakamareiden itsenäisesti vetämä koulutusohjelma, joka kulkee Sitran IHAN-yritysohjelman rinnalla. IHAN-yritysboosti kestää tammikuusta kesäkuuhun.

Hyvällä fiiliksellä kohti uusia oppeja – yhdessä!